Alekszej Batrakov – Demcsák Ottó Stabat Mater táncmű két részben – új időpontban!

Tisztelt Közönségünk! 

A kormányintézkedéseknek megfelelően a Stabat Mater c. bérletes előadásainkat a következő évadban mutatjuk be. 

A Stabat Mater c. előadásunk helyett bérletes nézőink - előzetes regisztráció alapján - a Mesés musicalek c. előadást tekinthetik meg a Fertőrákosi Barlangszínházban a következő időpontokban: 

augusztus 7-8-14-15. 20 óra 

Regisztrálni lehet ímélen és telefonon. 

E-mail: jegyiroda@prokultura.hu
Telefon: 99/517-517

A jegyek visszaváltásával kapcsolatban keressék nyitvatartási időben a jegyirodánkat a jegyiroda@prokultura.hu e-mail-címen, vagy telefonon a +36/99 517-517 telefonszámon.
 

 

Stabat Mater

Pergolesi és Sosztakovics kristálytisztaságú, a kínok kínját is emberi hangon közvetítő zenéje, egy asszony fájdalma, háború, az apokalipszis lovasai és a megváltás – a Stabat Mater című táncjáték Sopronban több nemzet fiatal táncművészeivel, zenekarral, énekesekkel, különleges látványvilággal a hazánkban megrendezendő 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus jegyében.

A két koreográfus kétféle értelmezésben tárja elénk a világ egyik leghíresebb Mária-himnuszát inspiráló történetet – birkózva azzal a kihívással, hogy a tánc nyelvén mutassák meg: Krisztust nem veszítettük el! Él, az üzenete az evangéliumban megjelent. Fel kell, hogy támadjon bennünk is a szeretet, az erő, az akarat és a tudás, hogy szolgáljuk az életet, egymást. Miközben tudatunkban ott motoszkál a kérdés: ha Krisztus ma megjelenne közöttünk, vajon felismernénk-e.

Az első résznek, Alekszej Batrakov koreográfiájának gondolati középpontjában a fiát elveszítő asszony fájdalma áll, amely felzaklató, már-már elviselhetetlen, mégis emberi érzésként sejlik fel a háború horizontján. Időtlenül, mert háborúk ma is zajlanak a világban, anyák siratják gyermekeiket, az apokalipszis bibliai lovasai pedig tébolyultan vágtatnak szerte a földön. Hol van a remény, fel tud-e ragyogni a szivárvány a pusztulás üszkös panorámája fölött? A Sosztakovics zenéjére készült, klasszikus alapú koreográfia ezekre a kérdésekre keresi a választ.

A második rész alkotója, Demcsák Ottó Pergolesi legismertebb feldolgozását választotta a történet felmutatásához. A koreográfia a négy evangéliumi forrásból merít Jézus testének a sziklasírba helyezésétől a feltámadásig követve az eseményeket. A fájdalmas anya egyszemélyes keservét kiterjeszti a sziklasírnál történtek megtapasztalóira, Arimateai Józsefre, Mária Magdolnára, Szalóméra, Jakab anyjára, Simon Péterre és Jánosra is. A fúziós elemekkel átszőtt koreográfia hitet tesz amellett, hogy nem vagyunk magunkra hagyva a világban: itt maradt a tanítás, Krisztus története – példaként az emberiségnek.

A két részt gondolati és érzelmi síkon – a Húros Annamária által megteremtett látványvilágban kiteljesedve – Mária jelenései kapcsolják össze, akinek ajkán biblikus mondatok, himnusz- és zsoltártöredékek hangzanak fel jelezve a művészetek egybefonódását, a profán és a szakrális szféra kölcsönösségét és harmóniáját.

 

A Sopron Balett és a St. Pölten-i Europaballett koprodukciója
A
z előadás létrejöttét az NKA és az EMMI támogatta

Szereplők:

I. rész –
Fia – Jegor Prikazcsikov/ Vizi Attila
Ördög – Khanya Mandongana/ Ilija Pieshyn
Domsa Valentin
Domenik Vaida, Khanya Mandongana / Ilya Pieshyn
Gyerekek – Göltl Máté Bálint/ Szedenics Dominik, Szilágyi Dávid/ Szokodi Roland, Szalma Belián/ Tóth-Ludvai Dávid, Nagy Tina/ Nagy Elizabet Aisa
Sereg/ Az Apolalipszis lovagjai – William Steers, Benjamin Skupien Denis di Cicco, Theresa Donath, Daniella Raffoul, Beatriz Scabora, Mayara Reis Vicoso
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: –
II. rész –
Bukott angyal – Khanya Mandongana
Asszonyok – Theresa Donath, Mayara Reis Vicoso, Denise di Cicco, Danielle Raffoul
Eisenbeck Ágota (szoprán)
Megyesi Schwartz Lucia/ Forgó Eszter (mezzoszoprán)

Közreműködik:

A Soproni Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar –
Vezényel – Kóczán Péter