Hírek - 2019. június 15.Michael, a dobos bomba
Zenei tudására, színpadi egyéniségére, váratlan performanszaira nehéz nem túlzó jelzőt találni. Szenzációs fickó, aki eljött megnézni őt, tanulni tőle, mindenki alátámaszthatja ezt. Internetről letölthető az oktatási anyaga, s mindenkit biztatott, bátran vegyék fel a játékát, technikai bemutatóját. A jó technika ennél a dobolási ágnál is elengedhetetlen. Így ebből ízelítőt kaptak a jövő ütősei, akik láthatták, a mixek, témák, műfajok, a modern technika vegyítése, illetve alkalmazása közben hogyan váltakozik a pergő és láb használata, a dupla pedál alkalmazása, az ütések erősségei, a megosztott figyelem és koncentráció mellett. Persze mindezt könnyedén, szórakoztatóan adta elő. Ahogy egy igazi party-embertől elvárja a közönség.
Michael Schack már négyszer járt Magyarországon, a Netsky élő showjában dobolt a Balaton Soundon, a Volt fesztiválon, sőt, még a Szigeten is.
Michael elmondta: sokféle stílust kedvel, a német slágerektől, a Rammsteintől a Metallicán át egészen a hetvenes- nyolcvanas évekbeli zenékig. Szerinte nincs rossz zene, mindenben lehet találni értéket, olyan hangulatot, tempót, amely inspirálja a hallgatót, a befogadót, az alkotót. Michael Jackson számot is lehet új ritmusra felfűzve továbbgondolni, friss történetet köré kerekíteni más hangokkal, harmóniával, dinamikával. Megmozgatta előadás közben a közönségét, interaktívan és ekkor már sokan mondták, ők mindenképp elmennek a szombat esti élő koncertjére a Liszt központba. Nem akartak lemaradni erről az élményről. Drum-bombaként.
(V.R)
Verseny egy Porschéval
Nekem az a célom, hogy a zene és a dob hangzása egységes fúzióba kerüljön és mindenki jól érezze magát - mondta a SoronDrumon Michael Schack a workshopja után a Soproni Petőfi Színházban. Arra a kérdésre, hogy milyen ritmust szólaltatna meg a mostani hangulatában, azt felelte nevetve, amely képes versenyezni egy Porschéval.
- Miért váltott át klasszikus dobolásról elektromos dobolásra?
- Nem is hívnám elektronikus dobolásnak ezt a műfajt, inkább modern dobolásnak nevezném. Simán le tudnám ütni akusztikusan is ezeket a ritmusokat, viszont ebben a stílusban több felkérést kaptam az elmúlt években. Legyünk őszinték, az elektromos dobolásról az emberek ötven százalékban azt gondolják, hogy szemét, műanyag. Nekem az a célom ezzel, hogy a zene és a dob hangzása egységes fúzióba kerüljön és mindenki jól érezze magát
- Hogyan születik meg egy dal ebben stílusban Önben?
- Sokat autózom, hallgatom a rádiót, mindenféle zenét. Általában egy basszus hanggal vagy gitár riffel indul el bennem a gondolat, egy történet, egy tempó. Bemegyek a stúdióba és összekeverem a hangokat, ritmusokat.
- Mi ihleti, erősíti fel önben a ritmust?
- A hangok inspirálnak. A fejemben megszületik ezzel kapcsolatban valami történet, tempó és a stúdióban megpróbálom eggyé gyúrni a zenét és a ritmust, hogy összhangba kerüljenek. Producer is vagyok, nincs sok időm a gyakorlásra, az első gondolatban, inspiráló erőben bízok.
- Kell az elektromos doboláshoz művészi előadói készség, hogy teljes legyen a show, az alkotói munka?
- Sok workshopon veszek részt, gyakran látom, hogy unalmas, aki fent van a színpadon. A nézőtéren pedig sokan ülnek, akik viszont nem igazán szeretnek téged, hiszen azt hiszik, simán tudják azt, amit bemutatsz. Ők azonban elhozzák a barátnőiket, csajaikat. Nekik kell játszani és ha megszeretnek, akkor talán nyert ügyed van és lehet, hogy a pasijuk is megenyhül, elfogad, meg a kapcsolatnak is jót tesz ez.
- Csak a fiataloknak szól ez a stílus?
- Egyáltalán nem. A hetvenes-nyolcvanas évek zenéi ugyanúgy inspirálnak, mint a maiak. A fiatalok így felfedezhetik, milyen jól hangzottak ezek a számok régen, az idősek pedig azonosulni tudnak vele, hiszen az ő zenéjük. Az elektromos stílus így minden korosztályt megérinthet.
- Melyik volt élete legjobb koncertje eddig?
- A legelső, amikor a Coachella-völgyi Zenei és Művészeti Fesztiválon Kaliforniában egy nagy arénában 18 ezer ember előtt léphettem fel. Nagyon megmaradt a Sziget is a Netskyvel, amikor tele volt a sátor és annyian voltak, a párában úgy csúszott a dobverő a kezemben, hogy leesett a földre. Ott fantasztikus hangulat uralkodott. Ahogy meghallotta a tömeg a lábdobot, azonnal elkezdett ugrálni mindenki. Érdekes, a basszusgitárnál nem ugrálnak, a dobnál szinte mindig.
- A mostani soproni workshopja után milyen ritmust ütne le a dobon?
- Olyat, amelyik képes versenyezni egy Porschéval.
Varga Róbert