Hírek - 2020. október 2.Játékos szívvel - Kisfaludy Zsófia

Nyolc évad szabadúszás után Kisfaludy Zsófia leszerződött a Soproni Petőfi Színházba. Úton volt eddig, most megérkezett. A közönség legnagyobb örömére. A nézők láthatják A padlás előadásában és a Bál a Savoyban című revüoperettben. Portré a színművésznőről itt és az anyag rövidített változata a Kultúra Most magazinunkban.  

Kisfaludy Zsófia az elmúlt években játszott az Operettszínházban, a Madách Színházban, a Turay Ida Színházban, Győrben, Békéscsabán és Sopronban. Mint mondta, szerette a szabadúszó életet, mert olyan lehetőségeket, feladatokat hordozott magában, amelyekkel – ha csak egy színházban játszik – nem találkozott volna. Meghatározó volt számára a 2016/17-es szezon, amelyet ő elkeresztelt „a három L” évadának. Ekkor játszhatta el az Ének az esőben operettszínházi produkcióban Lina Lamont, a Győri Nemzeti Színház Doktor Zsivágójában Lara Antipova szerepét és Soproni Petőfi Színházban a hatalmas sikerű My Fair Ladyben Lisa Doolittle-t.  A soproni nézők nagyon a szívükbe zárták ekkor, s ő is a közönséget, az egész társulatot. Most úgy érezte, a sok utazás után szeretne kicsit megérkezni, társulathoz, közösséghez tartozni, szakmai műhelyben gondolkodni. Ezért is örült annak, hogy Pataki András szerződést ajánlott neki. Mi pedig a soproni szerepei, feladatai tükrében indultunk egy utazásra. Miként látta magát ő a színpadon, mit gondol az adott előadásokról, s mennyiféle arcát tudta, tudja megmutatni a közönségnek.

My Fair Lady: a mérföldkő

Kisfaludy Zsófia nagy sikerrel mutatkozott be a My Fair Lady musicalben Sopronban. A produkció nagyon megtalálta az utat a közönség szívéhez, lelkéhez a leghűségesebb város teátrumában. Felállva, hosszú percekig tartó vastapssal ünnepelték a stábot a premieren. A darab utolsó előadásán 15 percig állva tapsolta a szereplőket a közönség. 

„Igazi mérföldkő, nagy lehetőség volt ez a szerep a pályámon. Eliza megformálása komplex feladat: az ismert, nagy hangterjedelmű, csodaszép dalok mellett a prózai jelenetek, drámai helyzetek és a humor megteremtése is fontos volt az előadásban. Sokat tanultam a próbák alatt, Radó Denise rendezőtől sok segítséget kaptam, kiválóan tudtunk együtt dolgozni. Remek csapattal készült az előadás, élmény volt minden pillanata. Az pedig, hogy a nézők ilyen szeretettel fogadták a darabot, hihetetlen nagy energiát adott. Mindemellett ez volt az első soproni bemutatkozásom, örülök, hogy ilyen szép sorozatot és sikert érhettünk el vele.”

Valahol Európában: példát mutatni

A My Fair Lady után senki sem lepődött meg, hogy a színművésznőt újra hívták a soproni színházba szerepelni. Nem akármilyen sorozat és kirobbanó közönségsiker részeseként a Valahol Európában című előadás Suhancának szerepét játszhatta. Az előadás megdöntötte az Aida barlangszínházi csúcsát azzal, hogy mind a nyolc alkalommal állótapssal ért véget.

„A darabban játszott Suhanc, vagyis Éva sajnos fájdalmas dolgokat tapasztalt meg fiatalon, ezért el akarja titkolni, hogy lány és fiúruhába bújva próbál életben maradni. Suhanc megformálásához kerestem egyfajta fiús testtartást, hanglejtést, harcias személyiséget, amit a darab folyamán az együtt vándorló gyerekek között kialakuló bizalom és szeretet lassan felold benne, és mer újra lányként létezni. Igazi csapatmunkát igényelt ez az előadás mindenkitől. Soha nem játszottam még 31 gyermekkel a színpadon, életre szóló szép emlék ez. A próbák és előadások alatt amolyan tyúkanyóként én lehettem kicsit az anyukájuk, ami hihetetlen jó érzés volt. Nagy felelősség is egyben, hogy ezek a gyerekek mit visznek magukkal a színházból, milyen élmények érik őket itt. Példát kellett mutatnunk nekik, hiszen egyfajta színészi mintaként mi már ott vagyunk velük, emlékeikben, gondolataikban, befolyásolhatja ez az élmény akár a későbbi pályaválasztásukat is.”

A padlás: összjátékban     

Az idei évad legjobban várt bemutatója A padlás című félig mese, félig musical. Kisfaludy Zsófia a Kölyök szerepében látható. Mint mondta, izgalmas feladat számára ennek a figurának a megformálása, mert egy kíváncsi természetű, játékos, tizenéves gyereket alakíthat, aki viszont igazából már több mint 500 éve szellemként kering a földön. 

„A Kölyök sok mindent látott, de mégsem tapasztalta meg úgymond a saját bőrén. Bölcs, de a gyermeki naivság is jellemzi. Mi, szellemek – Savanyu Gergely, Orbók Áron, Kiss Noró meg én – rengeteg jelenetben szerepelünk, mégis gyakran csak megfigyelői vagyunk az eseményeknek. Ezért úgy kell léteznünk a színpadon, hogy még véletlenül se vonjuk el a figyelmet a fontos párbeszédekről, miközben folyamatosan jelen vagyunk, és mi is megéljük a történteket, játszunk, viccelődünk. Ez egy igazi összjáték, miközben azért komoly dolgokról, a létezésünk értelméről szól a darab, hogy hová is megy a lelkünk, ha megtérünk a csillagokon túlra. Az pedig külön öröm, hogy A padlás történetében először mi énekelhetjük a darabot szimfonikus zenekari kísérettel.”

Bál a Savoyban: dívának lenni

A színművésznő a Bál a Savoyban revüoperettben Daisy Parker szerepét alakítja majd ebben az évadban. Ismét egy eddig Sopronban még nem ismert arcát láthatja a közönség. Ez a találkozás azért is kedves számára, mert a szerep két dalával vizsgázott tíz évvel ezelőtt a Madách Színház musicalstúdiójában. 

„Dívát már játszottam a pályámon – legutóbb a Kabaréban voltam Sally Bowles –, de Sopronban valóban ez lesz az első ilyen jellegű szerepem. Béres László rendezővel sem dolgoztam még. Engem kísér ez a darab: tíz éve járom az országot a Karnevál című dallal, amely szerintem a mű egyik legjobb száma. Nagyon izgalmas, hogy németül is fogom majd játszani a szerepet a barlangszínházban. Szeretem a kihívásokat! Egyébként A szépség és szörnyeteg című musicallel hét évig turnéztam német nyelvterületen, a Szépség, valamint Teamama szerepével, így szerencsére van már tapasztalatom a németül való színjátszásban. Daisy Parker karaktere pedig egy izgalmas, ízig-vérig nő, aki szteppel és énekel is, szóval alig várom, hogy elkezdjük a próbákat! Köszönöm a bizalmat Pataki Andrásnak és a társulatnak.”   

Kisfaludy Zsófia így látja eddigi szerepeit a Petőfi Színházban. Nyolc évad szabadúszás után otthonra lelt a társulatban. Sok arcát felvillantva igyekszik a színpadon megmutatni a közönségnek: játékos szívvel érkezett. 

A színház világa nagyon érdekli

Kisfaludy Zsófiának két diplomája van, és most is tanul a harmadikért.  A Budapesti Gazdasági Főiskola kereskedelem és marketing szakán végzett, majd 2019-ben a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor–színjátékos szakán is szerzett diplomát. Most pedig másodéves a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudományi mesterképzésén. Mint mondta, nagyon érdekli a színház világa, szeretné ezt komplexen látni, megismerni, s szerinte az sosem árt, ha az ember az eddigi ismeretei mellé még újabbakat szerez. A mai bizonytalan világban különösen igaz ez.     

Női lelkek tükre

Kisfaludy Zsófia színésznő Női lelkek női tükre címmel készített nemrég zenés versösszeállítást kortárs női költők műveiből és szintén kortárs női zenekarok, énekesnők dalaiból. Olyan ismert és kevésbé ismert költőnők verseit fűzte össze, mint Rakovszky Zsuzsa, Mezey Katalin, Tóth Krisztina, Karafiáth Orsolya, Szabó T. Anna, Kiss Judit Ágnes, Kemény Zsófi, Turbuly Lilla, Bognár Anna és Pénzes Tímea. A zenék tekintetében pedig Palya Bea, a Honeybeast, Bartók Eszter, Rúzsa Magdi, Cserháti Zsuzsa, a Margaret Island és az Anna and the Barbies dalai csendülnek fel. Az esten közreműködik Hajdú Lívia gitárművész. Ha lehetősége lesz rá, Sopronban is szívesen bemutatná ezt a közönségnek.  

 

A Kultúra Most kiadványunk Kisfaludy Zsófiával a címlapon ezen a linken olvasható:

https://issuu.com/prokulturasopron/docs/kult_ra_most_2020_okt_ber_web