Hírek - 2020. január 27.Ma megismernénk Jézust?

– Kihívás, hogy megmutassuk: Krisztust nem vesztettük el! Él, üzenete az evangéliumban megjelent. Fel kell támadni bennünk a szeretetnek, erőnek, a tudásnak, hogy szolgáljuk az életet, egymást. Autentikusan szeretnénk ezt a szenvedéstörténetet megmutatni, reflektálva egy kicsit a mai korra. Ha Jézus most megjelenne köztünk, vajon megismernénk? Ezért teszünk utalást az emmauszi vacsorára–mondta Demcsák Ottó rendező–koreográfus. A Stabat Maternek a Sopron Balett és a St. Pölten–i Europaballett koprodukciójának bemutatója március 21-én lesz a leghűségesebb város teátrumában. 

A szezon jelentős bemutatójához érkezett a Soproni Petőfi Színház. A Stabat Mater táncelőadás műsorra tűzése jeleníti meg a remény évadának fontos üzenetét, gondolatiságát, egyetemességét. Ezt nem is bizonyítja jobban, minthogy az osztrák csapattal kötött együttműködés jegyében a  St. Pölten–i Europaballett sok nemzetet magában foglaló műhelyéből érkeznek táncosok Sopronba erre a produkcióra.  

Pergolesi és Sosztakovics muzsikája. Egy asszony fájdalma, háború, evengélium, és a megváltás. Mindez egy különleges, nagyszabású előadásban látható a leghűségesebb város teátrumában. A Stabat Mater a Sopron Balett és a St. Pölten-i Europaballett koprodukciója több nemzet remek művészeivel, két koreográfus gondolataival, zenekarral, énekesekkel, különleges látványvilággal készül az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus jegyében.

Két koreográfus, Alekszej Batrakov és Demcsák Ottó kétfajta értelmezésben szeretné megmutatni a világ egyik leghíresebb Mária–himnuszát inspiráló történetet a keresztfán túli üzenettel.

Az első felvonásban Alekszej Batrakov koreográfiáját tekinthetik meg a nézők. Gondolatai központjában a fiát elvesztő asszony fájdalmát helyezi, mégpedig a háború tükrében. Időtlenül, mert háborúk ma is zajlanak a világban, anyák siratják gyermekeiket, az apokalipszis bibliai lovasai pedig vágtatnak. Inspirációt jelentett számára Sosztakovics zenéje, erre készít klasszikus alapú koreográfiát.

Demcsák Ottó Pergolesi legismertebb feldolgozását választotta a történet megmutatásához. Mint mondta, fúziós elemekkel átszőtt koreográfiát készít. Zenekaros kísérettel, operaénekesek közreműködésével dolgozza fel a keresztfa mellett álló asszony fájdalmát, más dimenzióba helyezve a történetet. A látványvilágot Húros Annamária alakítja ki.