Hírek - 2020. szeptember 18.A padlás: titokzatos kellék

Előkerült egy rejtélyesnek tűnő, egyelőre még jelzésnek szánt kellék A padlás című félig mese, félig musical próbáin a Soproni Petőfi Színházban. Fénylik, világít és a szereplők egy dalt énekelnek róla. Szakál Attila koreográfus vezetésével készülnek a koreográfiák a közönség által nagyon várt évadnyitó előadáshoz. A rendező Pataki András. Próbán jártunk, mi már tudjuk a titkot.  

Itt vagyunk, a Fényév távolság, a Valahol, a Szilvásgombóc, az Utána repülünk, az Enyém a pálya. Mindegyik dal egy-egy történet, szelet a hazai színjátszás elmúlt három évtizedének egyik legnagyobb hatású és sikerű darabjából. A közönség érdeklődését látva kijelenthető, az évad legjobban várt előadása A padlás a soproni színházban.

A stáb szintén érzi ezt, s nagy energiákkal dolgozik mindenki azért, hogy tényleg emlékezetes maradjon a nézők számára ez a premier. Pataki András Jászai-díjas rendező irányításával az alkotók mindent bevetnek. A musical történetében először fordul elő, hogy az összes előadáson a Soproni Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar tagjaival megerősített 25 tagú zenekar játssza a legendás dalokat. Nemzetközi szinten egyedülálló színházi reptető-csapat gondoskodik arról, hogy a darabban a színészek legyőzzék a gravitációt. A történet pedig abban az évben, 1986-ban játszódik, amikor Presser Gábor és Sztevanovity Dusán megírták a produkció dalait. Hozzájuk csatlakozott később Horváth Péter író, amikor két év múlva a Vígszínházban bemutatták A padlást. Azóta szinte az összes magyar színház játszotta ezt a népszerű darabot. Sopronban 2008-ban volt látható Mikó István rendezésében, akkor gyermekbérletben.

Októbertől felnőtt bérletben és a nagy érdeklődés miatt bérletszünetben látható majd az előadás. A próbák jó hangulatban zajlanak, a soproni színészek szinte lubickolnak a szerepeikben. Szakál Attila koreográfus játékos, vidám, sok poént hordozó, ugyanakkor nagy koncentrációt és jó technikát igénylő koreográfiákat talált ki a dalokhoz. A számok légkörét, belső atmoszféráját, mesés üzeneteit szeretné visszaadni a mozgásokkal, táncokkal, hogy a helyzetek, szituációk hatásosan működjenek, a cselekményt pedig gördülékenyen lehessen követni. Mindemellett a figurák, karakterek jellemét, belső tulajdonságait is tükrözik majd a táncos betétek. Alig akad olyan nagy musical, rockopera, zenés darab, amellyel ne találkozott volna már gazdag pályafutása során a színpadon szereplőként vagy alkotóként. A padlás viszont kimaradt ezekből, s most Sopronban készít először koreográfiákat ehhez a darabhoz. 

A soproni előadásban a Rádióst Papp Attila játssza. Sünit Molnár Anikó formálja meg, a Mamókát Szőcs Erika alakítja, Barrabás–Révész szerepében Marosszéki Tamás látható. A  Herceg Savanyu Gergely, a Lámpás Orbók Áron, a Kölyök Kisfaludy Zsófia, a Meglökő Kiss Noró lesz. Témüllerként Major Zsolt, Detektívként a Jászai-díjas Kovács Frigyes lép színpadra. Az Üteg Rovó Péter, Robinson Mikó István. A koreográfus és szcenikus Szakál Attila, a jelmeztervező Szélyes Andrea. A díszlet Pataki András munkája. A fénytervező Kovács Ferenc. A korrepetitor Sárdy Barbara, a kreatív munkatárs Pomezanski György, a rendezőasszisztens Simon Andrea, az ügyelő Horváth Dávid.